Педагогічна вітальня
«Компетентний вчитель – запорука творчого успіху»
Мета заходу:
розширити знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного вчителя; розвинути творчу уяву та комунікативні можливості; викликати бажання дискутувати; спонукати до творчості під час роботи з дітьми.
презентувати педагогічний досвід вчителів, які атестуються;
розвивати в них уміння об'єктивно оцінювати результати своєї праці;
стимулювати безперервну фахову та загальну освіту педагогів школи,
активізувати їхню творчу професійну діяльність.
І. Вступна частина. Організаційний момент.
Лунають акорди музики.
Керівник МО: Добрий день, шановні колеги! Ми раді вітати на нашому засіданні, яке проходитиме у формі методичного рингу на тему: «Компетентний вчитель – запорука творчого успіху».
Здається, тема для нашого колективу не нова, але час вимагає повертатися до неї знов і знов. Бо нове українське суспільство спонукає до пошуку нових способів розв’язання актуальних проблем через розкриття резервів творчого потенціалу особистості вчителя.
Ведучий 1. Добрий день, дорогі друзі!
Ведучий 2. Найтепліші, найщиріші вітання педагогам – людям з палким серцем, ласкавою усмішкою, мудрістю і щирістю!
Ведучий 1. Кожна людина неповторна. Це істина. Тому педагогіка є найбільш складною і суперечливою формою людської діяльності. Неможливо педагога навчити педагогіки. Педагогіки необхідно вчитися все життя. Недарма говорять: «Учитель живе доти, доки він учиться; перестає бути вчителем той, хто перестає бути учнем».
Ведучий 2. Отож, сьогодні ми не мудрували і, продовжуючи навчатися педагогіки, пропонуємо вам спробувати себе в ролі учнів. А що люблять наші учні?
Ведучий 1. Та зрозуміло, що: відпочивати, веселитися і спілкуватися.
Ведучий 2. Ну що ж, не будемо і ми від них відставати, та ще спробуємо в ігри пограти.
Ведучий 1. Але ж у залі лише дорослі!
Ведучий 2. Не хвилюйтесь. Наша гра саме для них: КВК МВД КВК.
Ведучий 1. Ви нас лякаєте. Що це за гра така?
Ведучий 2. Це клуб веселих і кмітливих, молодих вчителів і досвідчених кращих вчительських кадрів. Ми сьогодні зустрінемося зі справжніми сучасними вчителями. І, зважаючи на те, що сучасній школі потрібен учитель, який має риси молодості, помножені на досвід і мудрість, запрошуємо до спілкування.
Ведучий 1. Молода, комунікабельна вчителька Темногаєцького НВК Михалюк Іванна Петрівна багато працює над вдосконаленням своєї професійної особистості, не зупиняється на досягнутому, не цурається звертатися за допомогою та порадою до старших вчителів, переймає їх досвід, удосконалюючи його в своїй роботі з дітьми, які її люблять і поважають.
Ведучий 2. Активна життєва позиція, творчий пошук – це невід'ємні складові роботи вчительки Шкроботівської школи Оксани Іванівни Яремишин. Свої уроки вона будує так, щоб діти могли відчути радість праці, цінність і необхідність знань. Дійти до кожної дитини, допомогти досягти успіхів у навчанні, створити комфортні умови для життя дітей у школі – це повсякденна турбота Оксани Іванівни, для якої чужих дітей не буває і не може бути. Любов'ю віддячують їй діти, а батьки – повагою.
Ведучий 1. Федишин Ольга Дмитрівна, вчителька Садківського НВК, – яскрава, творча особистість, щира, сердечна людина, яка в кожному знаходить найкраще. Її інтереси сягають набагато далі від предмета, бо вона ще й директор, завжди в пошуках, в творчості, в мріях, любить свою школу, глибоко переживає будь – який успіх школи та учнів. Готова жити в школі, бо вважає школу рідним домом.
Ведучий 2. Прикладом унікальної методичної майстерності, ґрунтовної вчительської підготовки, сумлінності й відповідальності в праці, найкращих особистих якостей можна визнати вчительку Великодедеркальської школи Колесник Людмилу Миколаївну, людину великого доброго серця, з відкритою душею, залюбленої у свою професію, у світ, у дітей, у історію.
Ведучий 1. Для вчительки Піщатинської школи Стецини Тетяни Дмитрівни кожна особистість унікальна. Головне в її роботі допомогти дитині знайти свій шлях до самореалізації, створити атмосферу радості в спілкуванні. Відрізняється самобутністю, нешаблонністю мислення, має схильність до нестандартних рішень.
Ведучий 2. За переконаннями вчительки Матвіївського НВК Гачкевич Марії Василівни, "Душа дитини – це храм ", тому свою працю вона спрямовує на те, щоб цей храм не став цеглою, вчить любити і поважати батька і матір, бути добрими і чесними, гідними дітьми своєї землі.
Розминка
Ведучий 1. Як і на кожному уроці, після коротенької вступної частини слід підготуватися до основної, актуалізувати свої знання. І тому на цьому етапі на вас чекає розминка.
Ведучий 2. Але якщо спортсмени виконують розминку для м’язів, то ви для розуму. Оскільки ж ми залишаємось педагогами завжди і всюди, обійти педагогічної тематики не змогли і сьогодні, крім того і про улюблені вами методи не забули. Отже, виконуючи розминку, згадаємо метод незакінченого речення. А якщо воно незакінчене, то, звичайно, потрібно його закінчити.
Ведучий 1. Правила розминки такі: почергово на екрані з’являтимуться фрази, які потрібно влучно продовжити. Отож, якщо ви готові, то розпочинаємо.
- Перевірка в школі, як…
- Урок – це для вчителя…
- Оцінка для учня, як…
- Директор у школі –…
- Перерва для учня –…
- Перерва для вчителя – …
- На урок я поспішала…
- Вчора в школі чергувала…
- У гарній школі завжди…
- Вчительський конспект – це…
Педагогічний ринг
Ведучий 2. Найважливішим чинником організації творчої діяльності вчителів є свобода проведення творчих дискусій, вільне висловлювання своїх думок. Життя – театр, а люди в ньому – актори. Так дуже влучно сказав великий В. Шекспір. Життя людини – це творчість, бо ж постійно доводиться грати якусь роль. Роль сина чи дочки, дружини чи чоловіка, в одному випадку – підлеглого, в іншому – начальника. Бувають ролі більш удалі або менш удалі, все залежить від міри таланту. І зараз ми включаємось у гру. У ділову гру – педагогічний ринг.
Ведучий 1. На боксерському ринзі схрещуються дві сили, дві витривалості. На педагогічному – поєдинок протилежних думок, які висвітлюватимуть сьогодні група оптимістів і група песимістів. Роль судді на ринзі грає група реалістів. Психолог нагадає нам головні риси песиміста, оптиміста та реаліста.
Психолог. Песимізм – похмуре світосприйняття, при якому людина не вірить у майбутнє, в усьому вбачає неприємне, смуток. Оптимізм – бадьоре, життєрадісне світосприйняття, при якому людина в усьому бачить світлі сторони, вірить в майбутнє, успіх. Реалізм – чітке розуміння та врахування умов дійсності при здійсненні мети, при якому людина правильно враховує всі умови дійсності у своїй діяльності.
Ведучий 1. Отже, формуємо команди. Пошукайте під вашими сидіннями сюрприз(приклеєний під кріслом цукерок, під одними обгортка жовтого кольору, під іншими – червоного), жовті – песимісти, червоні – оптимісти. Реалісти – методисти, дирекція навчального закладу, батьки.
Проходитиме наш ринг ще за одним методичним параметром: дискусія у формі «акваріума». Невеличка довідка про методику проведення такої дискусії: учасники об’єднуються у групи, розміщуючись колом, обирають учасника, спікера, який першим представлятиме позицію групи всім присутнім, потім можуть доповнювати всі. Групам дається час на обговорення проблеми та підготовки спільного рішення. (Цей варіант дискусії цікавий тим, що тут зроблений наголос на сам процес розкриття точки зору, її аргументації. Перебування в полі зору присутніх в залі концентрує всіх на основних позиціях)
Ведучий 2. Отже, розпочинаємо перший раунд «Портрет компетентного творчого вчителя». Яким його бачать оптимісти, песимісти та реалісти. Шановні учасники! Вам сьогодні вдасться і погратись, і відстоювати свою думку за даними ролями, якщо ви в житті маєте свою власну думку. За три хвилини ви повинні намалювати портрет творчого вчителя за поданою вам роллю. (робота в групах)
Ведучий 1.Час вичерпано, шановні учасники. Отже, компетентний творчий вчитель. Яким ви його бачите? Оскільки песимісти додають, як правило, до кожного питання темних фарб, почнемо з оптимістів. Слово вам – оптимісти. (виступ оптимістів)
Ведучий 2. Що у відповідь скажуть песимісти? Чи можете ви погодитися з оптимістами? (виступ групи песимістів).
Ведучий 1.Я думаю, час втрутитись реалістам. А як ви зобразите портрет творчого вчителя? Хто правий – оптимісти чи песимісти. (виступ групи реалістів)
Ведучий 2. Найвище щастя людини в тому, що вона відчуває в собі творчі сили, бачить себе творцем. Інакшим вчитель не може бути.
Оголошуємо другий раунд «Що заважає вчителеві творити?»
Ведучий 1. Шановні учасники! Вам на обговорення три хвилини.
Ведучий 2. Що заважає вчителеві творити? Вам слово – оптимісти. (виступ групи оптимістів)
Ведучий 1. А що скажуть на це песимісти? (виступ групи песимістів)
Ведучий 2. Ніхто не заперечуватиме, що в будь-якій мистецькій галузі творчість – акт свободи. Але ж вчителеві доводиться постійно перебувати в рамках: рамках уроку та вимог до нього, навчальних планів і програм, та ще й тиск відповідальності. То чи не є творчість педагога пташкою в клітці? Свою думку висловлять реалісти. (виступ групи реалістів)
Ведучий 1. Отже, творчість – акт свободи, і слід лише проявити гнучкість при виборі оптимального рішення в нестандартних ситуаціях, якими б рамками воно не обмежувалося. Учитель є творцем у будь – якій ситуації, у найнесприятливіших для творення умовах. Це його покликання, обов’язок. Що є творчим початком цього? Про це - у третьому раунді «Що спонукає вчителя вдосконалюватися та творити?»
Шановні учасники, вам три хвилини обговорення. (виступ груп вчителів)
Ведучий 2. Дуже важливо, щоб у діяльності педагога були присутнє почуття міри і слідування гаслу: «Учителю, не зашкодь духовному і фізичному розвиткові дитини». Але творчу людину може виховати лише творчий педагог.
Ведучий 1. Ось і завершився наш педагогічний ринг. Давайте підведемо підсумки. Сьогодні ми познайомилися з методикою колективної творчої справи та методом дискусії «Акваріум», виконували роль оптимістів, песимістів та реалістів. Так чи інакше, але ми причетні до створення проекту компетентного творчого вчителя.
Отже, ми добре розуміємо, якими хочуть бачити нас наші діти: не тільки творчо працюючими, але і творчо виглядати.
Ведучий 2.Ми відкриваємо юним поколінням громадян України двері в безмежний світ людської думки. Тому й самі маємо бути гідні цього великого звання. Адже учні сподіваються побачити в нас розумних непересічних особистостей зі своїми життєвими переконаннями, ідейними поглядами.
Керівник МО. На сьогоднішньому засіданні МО також слухається питання: «Ярмарок ідей. Творчий портрет вчителя, що атестується». А звітувати буду я.
Стук у двері. Заходять 3-4 учні старших класів.
- Доброго дня. Ми, здається, вчасно.
- Дозвольте відрекомендуватись.
- Кореспондент газети «Шкільне життя» Лисюк Ольга…
- І Гачкевич Віктор.
- Кореспондент журналу «Шкільні приколи» Адамчук Наталія та Юзюк Сергій.
Керівник МО. Дуже приємно.
- Дозвольте декілька запитань.
Керівник МО. Прошу.
- Маріє Василівно, скажіть, будь ласка, скільки років ви «віддаєте своє серце дітям»?
Керівник МО. 16.
- Будь ласка, коротко про вашу трудову діяльність.
Керівник МО. Я думаю, що краще все-таки один раз побачити, ніж 100 разів почути (відео творчого досвіду).
- Дякую.
- Так-так. Ми добре знаємо, що вчителі такі люди, які не можуть жити спокійно, а навпаки усе вигадують для себе якісь проблеми. І у вас є така проблема?
- Так. Я працюю над таким проблемним питанням: «Формування історичного мислення через міжпредметні зв’язки на уроках історії та правознавства».
- Так от чому на уроках історії є і математика, і інформатика, і література з мовою, ще й музика з англійською! Це все через ваші проблеми!!! Хоча мені це подобається.
- А зараз я хочу оголосити результати опитування, яке ми провели серед учнів нашої школи. Учні отримали завдання скласти асоціативний ряд: компетентний учитель (на кожну букву підібрати прикметник, який характеризує компетентного вчителя: кваліфікований, освічений, ерудований, енергійний, обізнаний, тямущий, трудолюбивий, відповідальний, наполегливий і т. д.)
- Треба було назвати, яким ми бачимо компетентного творчого вчителя, та ті види роботи на уроках, які нам найбільше подобаються. (Зачитуються карточки з назвами)
Методичний диспут-тренінг.
Керівник МО-тренер. Рівень професійної компетентності вчителя — це його знання, вміння, особистий досвід. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати в певній ситуації отримані знання й досвід. Але професійна компетентність учителя потребує постійного розвитку й удосконалення. Поняття професійної компетентності педагога виражає єдність його теоретичної та практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності й характеризує його професіоналізм.
Пропонуємо методичний диспут-тренінг на тему «Компетентний вчитель — це необхідність чи данина моді?»
Нині освітні процеси в Україні відзначаються неординарністю, пошуком нових підходів до навчання і виховання дітей. Технологічна майстерність педагога та наявний професійний рівень є основними чинниками в сучасних умовах. Ми у своїй роботі будемо керуватися українськими офіційними освітянськими документами, зокрема Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, де серед основних груп компетентностей названі:
- соціальні;
- полікультурні;
- комунікативні;
- інформаційні;
- саморозвитку і самоосвіти;
- продуктивної творчої діяльності.
Тренер. Сьогодні я пропоную подискутувати з приводу питання: «Компетентний вчитель — це необхідність чи данина моді?»
Дискусія
Вправа «Мікрофон»
Тренер. Істина народжується в суперечці. Я висловлюю думку, а ви спробуйте її обґрунтувати, використовуючи метод «Мікрофон».
1. Діяльність творчого педагога — це власна ініціатива чи дія за наказом? Як ви вважаєте?
2. Педагог-творець-ерудит, він бачить не лише сьогоднішній, а й завтрашній день. Так це чи ні?
3. Я стверджую, що показником результативності педагога є заняття. Як ви вважаєте?
4. Відкрите заняття — це творчість чи вистава? Ваша думка.
5. Я вважаю, що компетентність для педагога є необхідністю і покликанням сьогодення, тому що нові погляди на навчання та нові програми планування спонукають нас працювати творчо. А щоб працювати творчо, треба читати новинки та цікавитись літературою.
Підбиття підсумків
Тренер. Отже, компетентний педагог — це:
1. Педагог – ерудит.
2. Працює за власним бажанням.
3. Вміє працювати творчо.
4. Досягає поставленої мети.
Реклама навчального закладу.
Ведучий 1. Сучасне телебачення не може існувати без реклами, реклама просто заполонила наше життя, здається, вона нас супроводжує всюди. Отже, і на нашому МО теж повинна бути рекламна пауза.
Ведучий 2. Пропонуємо рекламу нашого навчального закладу. Ми старалися прорекламувати нашу школу так, щоб кожній дитині захотілось тут навчатись, а кожному вчителю – тут працювати.
(Рекламу готують учні, які після демонстрації залишаються в залі).
Конкурс художників.
Керівник МО. Наступне завдання для справжніх художників. Але, звичайно, без методики тут теж не обійдеться. Що дуже часто роблять учні на уроці, коли їм нецікаво? Малюють. Отже, дорогі учні, вам потрібно зобразити малюнком інтерактивний метод навчання, а команда вчителів має відгадати, який саме метод зображено(учні отримують картки з написом назви методу: «Ажурна пилка», «Мозковий штурм», дебати, «Снігова куля», «Акваріум», «Займи позицію», «Дерево рішень»). В той час, як учні малюють, вчителі виконують вправу "Соняшник" (кожен вчитель на стікері повинен написати для себе два завдання короткострокове і довгострокове, які треба виконати, щоб підвищити свою професійну компетентність і приклеїти до соняшника, таким чином складають невеличку програму особистісного зростання вчителя).
(Демонстрація малюнків – відповіді вчителів)
Вчитель – завжди вчитель!
Побажання учням.
Вчитель 1. Не чекайте, доки закінчите школу – захочете повернутися туди; не
чекайте, доки скинете 5 кг – наберете 5 кг; коли народяться діти, не
чекайте, коли вони покинуть будинок... Досить чекати, коли почнете
працювати, коли підете на пенсію, коли одружитесь або розведетесь. Не
чекайте вечора п'ятниці, ранку неділі, купівлі нової машини чи квартири.
Не чекайте весни, літа, осені, зими, тому що хвилини щастя дорогоцінні,
і це не кінцевий пункт подорожі, а сама подорож. Працюйте не лише
заради грошей, любіть не чекаючи розставань, танцюйте, не зважаючи
на чужі погляди...
Вчитель 2. Запам'ятайте ці істини, спробуйте відповісти на такі запитання:
1) назвіть п'ять найбагатших людей у світі;
2) назвіть п'ять переможниць конкурсу «Місс Всесвіт»;
3) назвіть десять Нобелівських лауреатів;
4) назвіть п'ять останніх переможців премії «Оскар» на кращого
актора та кращу актрису.
Вчитель 3. Назвали? Важкувато? Не турбуйтеся. Ніхто не пам'ятає вчорашніх
переможців. І оплески стихають! І трофеї покриваються пилом! І переможці відходять у забуття!
Вчитель 4. А тепер дайте відповіді на такі питання:
1) назвіть трьох учителів, які викладали вам, коли ви ставали дорослим;
2) назвіть трьох друзів, які були з вами у важкий час;
3) подумайте про тих знайомих, які змушували вас почуватися особливим;
4) назвіть п'ятьох людей, з якими ви проводите свій час.
Вчитель 5. І як тепер? Простіше? Отож, важливі для вас люди не обов'язково багатії чи переможці... Це ті, хто турбується та піклується про вас, завжди поряд із вами. Запам'ятайте: життя надто коротке!
Вчитель 6. Кілька років тому на змаганнях «Ігри доброї волі» в Сієтлі дев'ять атлетів – люди з фізичними та розумовими вадами – стали на стометрову бігову доріжку. При стартовому пострілі почалося змагання, не всі бігли, але всі бажали прийти першими та здобути перемогу. На третині дистанції один хлопчик спіткнувся, впав на асфальт і заплакав. Інші учасники, почувши плач, сповільнили біг та озирнулися. Вони зупинилися й побігли назад... Кожен з них. Одна дівчинка із синдромом Дауна присіла біля нього й почала цілувати, запитуючи: «Тобі вже зараз краще?». І всі дев'ятеро пліч-о-пліч рушили знову до
лінії фінішу.
Усі глядачі на стадіоні встали й зааплодували. Це трапилося в 1990р., але дотепер розповідають цю історію. Як ви вважаєте, чому? Тому що в душі ми знаємо: найважливіше в житті – не виграти для самих себе. Найважливіше – допомогти іншим виграти, навіть якщо необхідно для цього зупинитися та змінити напрям.
Підведення підсумків.
Виконується вправа «Клубок». Всі учасники стають у коло і кидають клубок один одному, говорячи, що сподобалося сьогодні на зустрічі. Кожен тримає нитку в руці. У результаті утворюється «павутина». Керівник МО пропонує підняти руки вгору і продемонструвати, що утворилося.
- Кожна людина – неповторна, наділена Богом розумом і талантом, і, незважаючи на те, що кожен із нас індивідуальність, всі ми зв’язані між собою. У нас є спільне і відмінне, з чимось ми погоджуємось, а з чимось – ні, це природно. Але у нас спільна мета, і це об’єднує всіх нас.
Мета у всіх одна-єдина
І кредо тут у всіх одне:
Хоча нелегко це тепер, –
В дитині виховай Людину.
Заключне слово керівника МО.
Шановні колеги! Засідання МО завершено. Сподіваюся, що ви не тільки отримали позитивні емоції, але й поспілкувались, почули один одного та обговорили деякі питання стосовно педагогіки.
Колекція щасливих миттєвостей на вашому трудовому шляху у кожного була різною: в одного – більша, в іншого - трішечки менша. Проте кожен ракурс вражав неповторністю, сяйвом дитячих посмішок, незабутніх моментів. Тож хочеться побажати вам, щоб галерея професійних перемог була у кожного з вас надзвичайно великою, щоб вона постійно поповнювалася новими ракурсами, а самоосвітні кейси та портфоліо – новими методами, прийомами, інноваціями, що у свою чергу сприятиме успішній реалізації компетентнісного підходу та модернізації навчально-виховного процесу. І, хоча ви вважаєте себе компетентним вчителем, продовжуйте працювати над підвищенням своєї професійної майстерності
«Вчителю! Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти любиш. Немає такої професії, в якій людина не змогла б дістатися вершини майстерності», – писав В. О. Сухомлинський. Тож, творчих вам злетів, натхнення, здоров’я, миру, безмежної любові й побільше усмішок!
https://yadi.sk/d/mOuycCS7nWnj4
Бути разом з дітьми і не критись межею,
Жити тільки для них – наша доля така…
Доторкнутися серцем, усміхнутись душею.
І горіти – не тліти від дзвінка до дзвінка.
Саме такими словами можна охарактеризувати вчителів, які взяли участь у всеукраїнському конкурсі «Учитель року - 2016»
І етап відбувся у Шумському ліцеї
11 січня в ТОКІППО відбувся ІІ етап відбіркового туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року -2016». Педагогічний форум «Пошуки. Знахідки. Творчість.» проходив у формі майстер-класу. У форумі взяли участь 17 вчителів – переможці І туру.
У фінал вийшли найкращі.
Я пишаюся тим, що сьогодні я поряд з цими Вчителями.
За столом журі сидять справжні професіонали!
Сьогодні вони оцінять наш освітній проект, контрольну роботу та власне те, що я зараз презентую – володіння ІКТ.
Сьогодні я захистила свій освітній проект на тему «Організація роботи з історичними джерелами через використання фондів шкільного музею». Презентацію можна переглянути за посиланням..
А завтра його величність – Урок!
«Вчителю! Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти любиш. Немає такої професії, в якій людина не змогла б дістатися вершини майстерності.» Сказав В. О. Сухомлинський. Тож творчих ва злетів, натхнення, здоров’я, миру, безмежної любові й побільше посмішок.
|