Неділя
13.07.2025
10:32
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт Гачкевич Марії вчителя Матвіївського НВК
Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої статті [7]
Мої уроки [12]
Поза класом [6]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Статті » Мої статті

Національно-патріотичне виховання

Педагогічний  зміст роботи  класного керівника  в героїко-патріотичному  та  національному  вихованні  учнівської  молоді на засадах героїчного  минулого  земляків  рідного краю

Гачкевич М.В.,вчитель історії,  класний

керівник  Матвіївського НВК 

 

 

    «Перед минулим – зніміть капелюхи, перед майбутнім – засукайте рукава». Народна мудрість.

    Вже другий навчальний рік припав на період боротьби України з російською агресією, тимчасову окупацію Автономної Республіки Крим та міста Севастополя. З огляду на виклики, які постали перед країною, класні керівники  внесли корективи у практику виховної роботи та захисту прав дітей шкільного віку.

   Наш час вимагає відродження і розвитку української національної системи освіти і виховання. Під час Революції Гідності ми шукали Європу, а знайшли Україну

    Молоді потрібно оволодіти не лише системою наукових знань, а насамперед цілісною національною культурою, духовністю, не виключаючи вищі здобутки культури, духовності цивілізованих народів.

    Батьки, вчителі і вихователі повинні усвідомлювати, що в процесі виховання кожної дитини мають застосовуватися численні вітчизняні пізнавально-виховні традиції.

   Українська педагогіка за своїм змістом і спрямуванням має гармонійно поєднувати могутню культуру і духовну "трійцю" - історію, сучасне і майбутнє нашої нації і держави. Вона покликана утверджувати в серцях і душах, реальних справах, діяльності і поведінці кожного школяра культурно-духовні традиції, цінності рідного народу, вищі здобутки світової цивілізації.

    Одним із найважливіших завдань теорії і практики є національно-патріотичне виховання, яке повинно здійснюватися ще з раннього дитинства. Патріотично-наснажена громадська активність особистості повинна постійно підвищуватись в процесі виховання, самовиховання і самовдосконалення, переростати, у відповідності до вікових особливостей, в громадсько-політичну, державницьку діяльність.

    Задля консолідації суспільства необхідно, з одного боку, враховувати полікультурність українського суспільства,  з іншого - посилити патріотичний характер навчання та виховання. Зусилля класних керівників нашого НВК   спрямовані на виховання учнів у дусі патріотичного обов'язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до національного та міжнародного законодавства, засад демократичної, правової держави.

   Одним із дієвих засобів національно-патріотичного виховання є проведення  у позаурочний час дитячих та молодіжних ігор, як то Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра „Сокіл” („Джура”). На базі Матвіївського НВК вже шостий рік активно працює гурток «Сокіл» під моїм керівництвом і вже шостий рік поспіль гуртківці беруть участь у обласному етапі гри, де займають призові місця. Цьогоріч посіли другу сходинку.

    Патріотичний комплекс ігор  теренова гра «Легенда УПА», в яких учні 9-11 класів уже двічі брали участь в Теребовлі.  Два дні проведені у таборі стали часом незабутніх пригод та неймовірних вражень. Під час заходу відбувся турнір з пейнтболу, туристична смуга перешкод. Окрім цього, в рамках інтелектуальних змагань учні продемонстрували знання з історії на тему Український національно-визвольний рух. У другий день заходу відбулася традиційна теренова гра, мета якої знайти загублений легендарний прапор УПА. По приїзді організували гру у себе в Матвіївцях. 

   Активізували діяльність історичних клубів, гуртків в школі, де учні мали можливість глибше ознайомитись зі сторінками нашої історії, відчути самобутність та неповторність культури представників всіх національностей, що становлять українську політичну націю. Учні взяли участь в експедиції «Тобі, Тарасе, шану складаємо», у VIII Міжнародному конкурсі з українознавства для учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів у Києві на якому учень 10 класу виборов диплом І ступеня із роботою «Вплив архієпископа Володимира Дідовича на формування та збереження історичної пам’яті українського народу.» та диплом ІІ ступеня з тестування, у краєзнавчій конференції «Роде наш красний роде наш прекрасний»

    Під час проведення виховних заходів з молоддю  використовуємо навчальні дебати, що є важливим засобом розвитку в учнів критичного мислення та навичок аргументованого висловлювання. Беремо участь в конференціях краєзнавчих, екологічних,  олімпіадах з християнської етики.

    Головною домінантою національно-патріотичного виховання молоді є формування у особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції.   Активно діє волонтерський загін, котрий на Різдвяні свята організував акцію «З колядою в кожну хату», учні 8 класу записали відео-лист солдату.

    Сьогодні сформоване соціальне замовлення на ефективні і виховні системи й технології. Зростає увага до виховання засобами музеїв. Працює музей  «З бабусиної скрині та дідусевого горища», в музеї було організовано виставку археологічних експонатів зброї «Холодний подих війни», що брала участь у обласній конференції «Роде наш красний роде наш прекрасний». Кожного року намагаємося організувати екскурсії нашою країною.

     Створюються реальні умови для прояву творчих здібностей молодих людей. Сучасна молодь добре інформована щодо процесів в різних сферах науки, техніки, соціального життя; динамічно оволодіває сучасними комунікаційними технологіями.

    Усе це створює сприятливі умови для розвитку національно-патріотичного виховання як пріоритетної сфери соціального життя країни, підвищення його статусу та розвитку потенціалу, досягнення якісно нових результатів у духовно-моральному, патріотичному, трудовому, художньо-естетичному, екологічному вихованні підростаючого покоління.

   Важливим напрямом національно-патріотичного виховання є прилучення до народознавства — вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Школярів ознайомлюють з культурними і матеріальними цінностями родини і народу, пояснюють зв'язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння сенсу життя, інтерес до родинних і народних традицій.

При цьому педагог повинен не стільки піклуватися про збагачення знань, скільки про їх творче засвоєння, розвиток почуттів дітей. У шкільному віці вони залюбки беруть участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії. Влітку організували молитовний концерт в шану та пам'ять воїнам, що беруть участь в АТО.

    Найвищих вершин розум особистості сягає тоді, коли в ньому сформована сила духу. Розум, не зігрітий серцем, інтелект, байдужий до долі народу, нації, Батьківщини, перетворюється на соціально-інертну силу, а то й на небезпеку, загрозу. Вагомі результати у вихованні школярів досягаються тоді, коли в ньому домінують найвищі моральні цінності - любов до Батьківщини, рідного народу.

     Творчо відроджуючи вітчизняні виховні традиції,  педагоги нашої школи успішно використовують ідеї, принципи, засоби козацької педагогіки з метою поліпшення героїко-патріотичного виховання учнів, формування у них високої шляхетності, політичної культури, сили волі і сили духу, усвідомлення прав і обов'язків перед Батьківщиною, відповідальності перед рідним народом.

    На долю підростаючого покоління випала історична місія - побудова незалежної України, яка має посісти гідне місце серед цивілізованих держав світу.

    У зв'язку з цим нині значною мірою зросла відповідальність батьків, учителів, вихователів за рівень вихованості дітей і юнаків. Враховуючи помилки, викривлення, які були у вихованні впродовж останніх десятиліть, наші педагоги докладають великих зусиль, щоб вивести з кризи складний і багатогранний процес виховання.

    Перед незалежною Україною постала історичної ваги проблема творчо відродити українське національно-патріотичне виховання і водночас піднести його на сучасний рівень наукового і культурного розвитку.

    І на завершення я хочу процитувати слова Святослава Вакарчука: «Моє завдання разом з близькими друзями − це навчити себе і інших тому, що успіх країни починається з твого успіху. Розуміння цього не станеться завтра, не дасть швидких результатів, але зрушення в свідомості приведе до  дій і майбутнього успіху. Мало невеликої групи яскравих особистостей. Важливо, щоб ціле покоління почало думати по-іншому. Це покоління ще не розчароване, у нього ще все попереду. Потрібно працювати, потрібно все зрушити з мертвої точки. Перший крок - самий складний. Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх – ми будемо мати дуже багато».

Категорія: Мої статті | Додав: gachkevich1977 (11.10.2015)
Переглядів: 1472 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples